Pokud má nějaký podnik více vozidel, lhostejno jakého typu, používá je k tomu, aby jimi bylo něco přepravováno. Což nezbytně znamená, že se tato vozidla musí vydávat co chvíli na cesty za brány závodu. A jakmile se tak stane, ztrácí nad nimi majitelé a vedoucí pracovníci kontrolu. A mohou nejednou leda tak doufat, že je šofér spolehlivý a čestný a nebude jim bez dozoru způsobovat škody.
A pokud vlastní podnik stroje stavební či zemědělské, případně lokomotivy, je na tom podobně. Ani tato technika se v podniku moc neohřeje a pendluje mezi staveništi, po rozlehlých lánech nebo kdo ví kde. A i zde nezbývá než důvěřovat.
Ovšem tato důvěra v zaměstnance je nejednou zklamávána. I pracovníci jsou totiž jenom lidé, a pokud se jim tak naskytne příležitost, jak si přilepšit, chopí se šance. Oni si tu na firemní účet přilepší a podnik už to snad nějak srovná.
Není tedy nic divného na tom, že leckdo z vlastníků či řídících pracovníků firem touží po možnosti lepší kontroly. Protože důvěra se nemusí vyplácet a kontroly je zapotřebí. Aby nikdo nepoužíval služební vozidla k černým jízdám, aby se technika nezneužívala při kdejaké fušce, aby nemizely pohonné hmoty i celé stroje.
A kdyby tak současně bylo možné i kontrolovat, jak si v práci vede ten který zaměstnanec, to by bylo úplně nejlepší.
A ono to dnes už možné je. Protože už existuje možnost sledování vozidlas pomocí RMC systému. Což je ten nejlepší hlídač, jakéhosi jenom majitel firmy nebo řídící pracovník může přát.
Tento systém totiž stačí nainstalovat na příslušnou techniku, k tomu nastavit, jaké parametry mají být sledovány, a tento zázrak vše zkontroluje a zaznamená sám. A odpovědné osobě pak už jenom stačí usadit se k počítači a vše si zjistit. V reálném čase nebo zdokumentované, to je jedno.
Funguje to. A rozhodně se není třeba bát toho, že by se tento systém nechal zkorumpovat a přimhouřil nad mizernými zaměstnanci oko.